Thursday, October 9, 2008

salam raye...........

hai.... selamat hari raye kepada semua.. lame betul saya bercuti dalam 2 minggu jugaklah...... maklumla lame tak balik terengganu...saya bersama keluarga balik ke terengganu dengan bangganya... sepanjang pejalanan kami ke terengganu.. byk perubahan yg dah berlaku di sana... saya agak terpegun melihat pembangunan kerajaan terengganu berbanding 10 tahun dahulu.. saya mula meninggalkan negeri saya pada tahun 2008..... hanya alik ke terengganu bile ada kelapangan shj.. disebabkan oleh tugas kerja dan belajar... melihat pembangunan yg pesat di terengganu membuatkan hati saya meronta-ronta untuk pulang ke negeri asal saya dan berbakti di sana.. tp belum ada peluang lagi untuk saya balik kesana..... jika ada rezeki disana ingin sekali saya balik ke terengganu.. insyallah....... hampir 2 miggu saya berada di kampung saya (Dungun).. seronok betul.... ye la dah beraya di kg sendiri...... menziarahi saudara mara.... ha benda yg sy tak leh nak handle dan agak merimaskan... adoi... saudara mara duk sibuk nak carikan saya jodoh.. malas nak pikir lagi.. dah tak ada jodoh lagi nak buat macammane.... huhuhhuhuhuhuuhuhu lambat kit kot....... sabar je la...
agak menyedihkan masa raye ke-2, banda ku yg tersayang di tahan wad di hospital dungun... kencing manis nye naik melampau beb.. 24.5.. huh.... hampir terberak saya dengar doctor bg tahu tentang itu..... terus bonda ditahan wad..... bonda agak tak sihat pada hari itu, dia demam dan selsema.. saya tegok bonda mcm lain mcm je.. bwk je la gi hospital.. maklumlah kalau org tua ni sakit jgn dipandang remeh... terus kene tahan.. tak pe la.. bagi bonda rehat dihospital.....
saya la yg menemani bando di hospital selama 2 mlm.... kami bergili2 adik beradik.. tp time mlm waktu saya menjaga bonda. maklumlah saya je yg belum kahwin... heheeheheehehe tp alhamdulillah bonda dah sihat....
apabila saya berada di hospital tu, saya teringat 2perkara iaitu... masa saya ditahan wad di Kota Tinggi dan semasa arwah abah saya terlantar dihospital semasa arwah tenat 5 tahun lepas........ arwah abah saya sakit strok... selama 2 minggu arwah terlantar di hospital dan tidak sedarkan diri langsung.. dan sama itu saya tidak dapat menjaga arwah abah saya kerana persediaan pepriksaan akhir untuk semester terakhir diploma saya di UiTM.... Allah lebih sayangkan arwah, sehari sebelum final exam saya arwah hembuskan nafasnya yg terakhir..... saya dapat panggilan telefon di awal pagi, semasa saya ingin ke fakulti untuk study group.. melutut saya di tepi jalan bila dengar berita tersebut...... mcm org tak betul.. ye la.. saya tak dapat nak berjumpa gan arwah.. nak tgk wajah dia buat kali terakhir pun tak sempat... hati anak mane yg tak kecewa.... tapi saya redha gan ketentuan Allah.... Al-Fatihah..... jdbila bonda sy ditahan wad, saya agak risau dan bimbang sgt2..... tp alhamdulillah.. bonda kembali sihat....
bila tiba 1 syawal.... emmmmmm... teringat kat arwah abah....... rindu..... cuti saya hanpir habis, keadaan bonda agak sihat, jd kami berangkat ke Penang.....dalam perjalana ke Penang. saya dapat panggilan dari Opis Komuniti Pasir Salak... panggilan untuk meeting seminar sukan di Melaka... adoi...... kene g melaka pulak... nasib la g melaka.. boleh gak melawat kawan2 di melaka... saya melawat rakan2 rekreasi di melaka iaitu dari Persatuan Jurulatih Rekreasi Malaysia (PJRM).. hehehehehehehe seronok dapat jumpa kawan2.... mereka penghibur hati..... semoga persahabtan gan kawan2 walau dimane mereka berada berkekalan hendaknya.......

2 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

selamat ari raya....
ingat dah lupa password nak bukak blog....

hijau bumi Tuhan... said...

slmt hari raye chek...mntk maaf bnyk2...halalkn mkn minum...snang2 jemput le ke rumah beraya...


salam perjalanan...