Tuesday, October 28, 2008

KECEWANYA........

salam kepada semua bloggerz yg aktif.......

minggu ni saya sibuk buat persiapan untuk sukan staff (kolej komuniti dan politeknik) di Politeknik Shah Alam pada 31 - 2 okt ni... minggu ni la..... apa yg buat saya sedih sgt... ok untuk pengetahuan semua, sukan staff untuk politeknik dan kolej komuniti tak pernah buat, ini kerana pada 15 thn lepas ada kes yg membuatkan pihak atasan blok terus sukan staff... hati saya berbunga bile dengar adas sukan staff, ye la duk sini satu sukan pun susah nak saya buat, walaupun untuk bersukan sendiri... jadi di kesempatan ini saya nak amik peluang untuk bersukan la....

tapi, apa yg buatkan saya sedih pagi ni... tak ramai staff disini yang suke bersukan.. terutamanya bagi staff wanita (yang pemalas ni)... depa banyak alsan sangat untuk menggelak dari join sukan staff ni.... ada yg bg alasan kene pergi kursus, jaga anak, jaga suami, dan macam2 la... emmmmm.. mcm mane ni... pening kepala saya dibuatnya.. saya terpaksa batalkan penyertaan bola jaring, kerana tak cukup player,.. mcm mane sukan nak maju kat kolej ni...

ada suatu pagi tu, saya saje je buat senamrobik gan pelajar saya, saya jemputla semua staff di sini kut2 ada yang nak join... hampeh.. sorang pun tak turun.. ada pulak yg cakap kat say "eeee saya rase lain macam je biler pakai pakaian sukan ke kolej".. sampai ada yg boleh cakap mcm ni.. emmm kawan2 boleh bayangkan depa ni macam mane gan sukan kan....

saya kat sini, dengan bangga dan suke hati pakai sport g kelas... haa.. dah rupe mcm lecturer sport lak.. lantak la... hahahahaha ingat lak mase first day datang kerje kat sini,, saya kene marah dengan ketua jabatan kerana pakai t-shirt lengan pendek... hahahaha memang la depa tak kasi pakai lengan pendek... belasah je....

pastu, bile time kelas rekreasi darat, pagi2 saya bawak student saya g jogging... ada lecture yg cakap kat saya.. sebelum ni. tak pernah lecturer bawak student jogging mcm tu... mereka semua terkejut bile lihat saya bawak student g jogging... emmmmm....... lantak la depa nak cakap apa pun... yang saya tahu dalam rekreasi fitness also very important....

kat sini ada satu tangki air yg tiggi dalam 30-40 meter mcm tu... saya tergerak hati untuk buat abseiling di tangki air tu.. yela ketinggian dia tu menarik hati saya.. saya nak jugak cube buat.. dengan perlatan yg tak berapa nak cukup... saya belasah je.... safety first ar.... saya setup satu road abseiling gan safety line sekali.. memang la perlatan tak berapa nak cukup, tapi boleh la....

peralatan abseiling yg ada seperti rope, carabiner, figure of 8 dan harness dah 2 tahn tak digunekan semenjak equipments tu dibeli.. emmmmmm..... apa lagi saya gune gan suke hati la... untuk jalankan abseiling di tangki ni.. saya kene menghadap pengarah kami.. yela nak mintak izin nak buat abseiling tu... saya bawak beliau pergi ke tangki untuk melihat site tu...alhamdulliah beliau beri 100% kepercayaan beliau pada saya untuk turun kan pelajar saya....

walaupun tak semua yg dapat merase abseiling ni (kerana harness tak cukup, ada ke patut pihak supplier bagi full body harness yg untuk flying fox), jadi saya buat mane yg boleh, tu pun saya guna equpment saya..... tak pe, janji students saya dapat merasa abseiling.. seronok mereka.... walaupun mcm tu, telinga saya kene tahan je kerena kene perli oleh lecture lain.. emm biar la kat depa.. yg saya tahu ni semua untuk berkongsi ilmu gan students saya.. kesian kat depa.. ada yg tak pernah tengok abseiling macam mane, ada yg tak tahu apa itu abseiling... emmmmmm kesian kat depa kan.........

saya buat check list equipment kat stor kami. mak ai.. equipment kat sini boleh tahan gak la.. tapi satu pun tak pernah nak guna, terutamanya untuk climbing ni.. mcm tali, harness, helmet dan lain2.... sayang kan.. ha generater pun ada tau.. tapi generater yg kami ada yg boleh cover satu kampung punyer.. entah la... saya gune mane yang boleh jer.........

banyak plan saya untuk students ni.... tapi...... entahla....

1 comment:

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

Macam lebih kurang je situasi kat sini. Ntah la kan, nak sedarkan orang 'tidur' ni mmg susah. Kena simbah dgn air beras baru tesedo kot.