Thursday, December 25, 2008

AMALI AKHIR PELAJAR SAYA

Pejam celik dah dua semester saya bersama dengan Kolej Komuniti Pasir Salak..... diatas tugas sampingan yang lain, membuat kan saya terlalu sibuk hinggakan bulan disember ni hanya beberapa hari shj saya berpeluang berada di opis... hari yang lain outing.....

pada 02 - 07 Disember baru2 ni.. saya telah pun habiskan amali akhir pelajar SPL 1 di Melaka bersama PJRM....... ingin saya memberi peluang kepada pelajar saya dalam mendapatkan sijil Asas Kejurulatihan Rekreasi,.. supaya mereka dapat sedikit pendedahan apa itu Jurulatih Rekreasi.. emmmmm pada mulanya saya ingin jalankan program ini di Kenyir.. tp almaklumlah ada masalah yang tak dapat diselesaikan.. jadi saya jalankan program amali akhir ni di Melaka...

Allahamdulillah.. saya dapat kerjasama yang baik dari Jurulaith PJRM... program berjalan dengan lancar hendakNya...... PAda mulanya. saya amat risau dengan perkembangan pelajar saya ni... tp alhamdulliah... apa yang ditunjukan kepada saya.. amat la saya berpuas hati.... tp masalah-masalah kecil yang lain tu.. biasa la... memang tak dapat nak dielakkan... apa yang membimbangkan saya ialah.. salah seorang pelajar saya dimasukkan ke Hospital Melaka.. ini kerana kecederaan lama paha bahagian peha kanannya.. jd terpaksala mangsa bermalam di hospital......

ini adalah pertama kali nya pelajar dari Kolej Komuniti Pasir Salak menjalankan Kursus Asas Kejurulatihan Rekreasi Tahap 1 dan 2.. dengan kerjasama dari Persatuan Jurulatih Rekreasi Malaysia...

insyallah semester depan kalau ada rezeki lain, saya akan cuba buat amali akhir pelajar saya ditempat yang lain.. lain tempat lain pengalaman nya....mungkin rezeki di tempat lain lak........

17 comments:

Anonymous said...

Kakak,
Betul cakap akak, mungkin rezeki kat tempat lain tapi tak semuanya kepada XXXX. Kakak kena la pikir jugak untuk orang lain. Jangan la mintak pendapat dengan orang lain, buat program dengan orang lain. Nak jadi pemimpin rekreasi nie 'passion' kena kuatkan,belajar dengan Chan Ho Nam.
Mungkin kakak paham kan apa maksud adik ini. Maaf lah kalau terkasar bahasa yea, adik sekadar memberi pandangan.
Ampun yea.

p_yan1511 said...

alu hai.... kadang2 keadaan tak mengizinkan..mungkin ada maslaah yang hampa tak tau...
jgn terlalu terburu2... insyallah... pendapat memangkiter perlukan daripada kawan2 kiter..
dan terpulang kepadakiteruntk memilih yang terbaik.... pandai2 kamu fikir dengan sendiri, biler dah terlalu banyak pilihan yg ada, kiter ken pilih yang kiter rase sesuai dan kene dengan apa yg kiter mampu beri...
emmm.... mungkin ada masalah kewangan yang tak dapat nak elkkan... jgn tuduh melulu ok...
tanya yg lebih tahu dahaulu...
terima kasih atas pandangan adik yang bernas itu...

Anonymous said...

Salam Akak,
Syabas adik ucapkan diatas segala penjelasan. Mungkin salah adik melulu tapi takdak salahnya jika ini dinamakan perjuangan. Adik nie kenal akak,bab menyusun ayat dan penerangan nie akak memang pandai di pentas dunia ini.Dah tonton cerita heronya nama Chan Ho Nam? Jangan belajar tikam kawan dari belakang lagi. Adik rasa Akak cukup paham maksudkan ini kan. Adik tak sokong mana-mana cuma rasanya Akak kurangkanlah penggunaan 'Use And Abuse' dalam hidup yea. Moga Akak berjaya lagi dalam karier akak. Karier akak memerlukan kejujuran dan keikhlasan dengan semua pihak. Salam pemantauan.

oin said...

aper yang wat adik kiter ni tak puas hati...........akak nk nasihat ni...biarla apepun keputusan kak yan kiter....itu hak dier...penggunaan use and abuse tu tak sesuai kot....be professional k...

oin said...

penggiat rekreasi biasa nyer seorang yang cool dikk.........rileks la...dah ketandusan client ker???

Anonymous said...

Alamak Akak Yang Sorang Lagi Nie,
Jangan lah cepat melenting. Bila pula Pensyarah Kolej Komuniti kite nie guna PA pulak? Memang dahsyat dan advance.
Akak Oin nie muda lagi nak paham maksud Use & Abuse. Adik nie bukan kerja lawyer nak ada client-client. Jangan disebabkan selalu join XXXX tahu maksud penggiat rekreasi. Level III tahun? Jangan la kail panjang sejengkal lautan dalam nak diredah..... Remember Your Basic.
Akak tu kot yang tak pro.....
Oklah Adik dah taknak komen apa apa lagi. Maafkan salah dan silap yea, moga ALLAH mengampunkan segala dosa akak-akak sekalian termasuk adik juga. Remember yea No Back Stabbing.

teamtact said...

Salam Rekreasi......

kepada chek....oin...dan anonymous...

terkejut juga saya dgn apa yg di komen dalam post check kali ni.... saya tak tau sapa anonymous ni... dan yang yang pastinya beliau bukan lah seseorang yang mempunyai kepentingan dalam company saya...

harapan saya semoga check dan oin jangan terlintas bahawa apa yang berlaku ini adalah perbuatan pihak TEAMTACT.... Alhamdulillah... kami pun tak ketandusan client....dan sekiranya tandus sekali pun takan lah ini yang kami akan lakukan....

Kepada anonymous.... sekilas ikan di air sudah tau jantan betinanya... Jangan la buat macam ni.... ini akan merosakan perniagaan saya.... dikala tuan/puan sedang seronok menikmati duit gaji...... saya sedang bekerja keras untuk menaikan perniagaan saya.... dan apa yang dilakukan ini adalah perkara yang tidak baik pada perniagaan saya......

apa yang tuliskan bukan sahaja dapat merosakan perniagaan saya.... malah lebih buruk lagi perhubungan yang telah sekian lama juga akan longgar..... saya terkenal dengan sifat "berkawan dengan kawan, berlawan dengan musuh" jadi dengan check, sudah cukup lama kami berkawan... jadi jangan la anda ganggu hubungan ini kerana pasti dan pasti anda takmau lawan kan....???

apa2 check, saya mewakili TEAMTACT memohon maaf atas perkara ini.... dan bagi diri saya sendiri, abg shawn mintak maaaaaaaff banyak2....

anonymous....belajar jadi kawan orite.....

Assalammualaikum...... salam rekreasi.....

teamtact said...

lupa palk.....

Cerita yang heronya nama Chan Ho Nam (young And Dangerous) bukan setakat saya tengok ja.... malah saya faham setiap bahasa yang disusun pada tangannya...dari episod pertama hingga keenam.... saya rasa anda pun seolah menikam kawan juga dengan perbuatan macam ni........

mintak maaf.... bukan nak lawan... cuma nak berkawan.....

p_yan1511 said...

wahai anonymous....
sudah -- sudah la tu... tak payah untuk terlalu memberi kate2 nasihat, sedangkan diri sendiri tak ternasihat.. kalau betul anda ni PRO, ini bukan caranya untuk memberi nasihat.. sebelum mulut dan jari tunjuk kat orang lain, tunjukan kan kat diri sendiri dulu.. bukan senang nak jadi pemimpin rekreasi, seorang pemimpin rekreasi tak akan gunakan cara PENGECUT mcm ni...
saya tahu apa yang saya buat!!! anda jgn risau..... Allah sentiasa bersama gan kiter..
kawan2 rekreasi sentiasa membantu saya dalam hal2 rekreasi.... PERLU ke, PJRM ke. mane2 persatuan rekreasi yang ada di MAlaysia ni...
jgn disebabkan rase tak puas hati dalam diri anda tu membuatkan hubungan siratulrahim orang lain terjejas... check setuju gan kata abg swan, sekilas pandang ikan di air, sudah tahu jantan betina nya.... emmmmmmm.... i know u....
sudah2 la tu.... buat la keje yg awak sentiasa buat, tak payah nak hentam orang dengan cara macam ni...

PPT said...

Chek Sharifah dan Enchik Rafsan,
Sabaq dengan komen dan dugaan macam nie.
ANonymous dah kembali seawal tahun 2009. Kena berjaga-jaga nie.

Hidup KKPS dan Team Tact.
Cheers...

p_yan1511 said...

satu lagi..... kepada abg swan - teamtact- kami dah lame berkawan, pada kawan2, jgn sebab benda2 dan orang yg mcm anonymous ni akan memberi masalah pada kire semua..
tak kisah la pada sape2 pun.....

janji kiter tahu apa yg kiter buat......
terima kasih pada kawan2 ku sekelian...

Anonymous said...

Assalamualaikum....
Salam Sejahtera...
Salam Perpaduan...
Salam Kemerdekaan...
Salam Rekreasi...

wow..
maafkan saya pada semua di bhgian komen ini...
sesungguhnya apa yang pasti terdapat sedikit ketidakpuasan ati terhadap seseorang disini...
oh ye.. maafkan saya... sebagai org yang hanya melihat keadaan dari sudut yang lain.. apa yang pastinya disini... saya suka dengan cara abang shawn... yang merasakan mungkin seseorang di bawah jagaannya yang mungkin begitu terasa... bagus abang shawn.. walaupun itu bukan salah org jagaan abang.. tapi meminta maaf sebelum terjadi sesuatu tu amat bagus...

sape die ye...???
yang begitu mudah melihat keadaan seseorang tanpa mengetahui apa yang terjadi disekelilingnya...
kita yang kadang2 rapat dengan seseorang pun tidak mampu tahu apa yang terjadi sepenuhnya...
bertanya itu lebih baik dari membuat andaian kan...kan??

saya juga baru sahaja mengenali dunia rekreasi yang sememangnya amat luas dan ramai yang ada di dalamnya.... maafkan saya dan sila beri tunjuk ajar ye...

apa yang pasti saya juga baru sahaja mengenali chek... thanks chek... mengenali awak adalah satu anugerah yang tuhan kurniakan pada saya...

kita mungkin kenal...
tapi kita mungkin tak tahu...

salam rekreasi pada semua...

Anonymous said...

heheh..leh join tak.......salm 88....hehehe 73....salam kenal tahun 2009....salam cantact perdana......outttttttttttt

Anonymous said...

hhehehehe...jgn marahhh....

Anonymous said...

hhehehehe...jgn marahhh....

teamtact said...

Salam Rekreasi.....

saya pernah dengar satu pepatah dan saya rasa amat sesuai kita jadika pedoman.....

"small people talk about others, medium people talk about things, BIG people talk about ideas...."

so kawan2.... jom kita tinggalkan mereka yang untuk menjadi small and medium people...... dan kita teruskan berusaha jadi BIG people.... selamat....selamat....

teamtact said...

Salam rekreasi....

kalau kita perhatikan dengan skop yang lebih besar.... sebenarnya bukan dalam rekreasi sahaja kita menghadapi masalah begini....

bangsa Melayu sendiri( termasuk Yaser cina, Mazlin mamak,shawn pakistan dan ustat bangla ) juga terkenal dengan sifat sebigini..... tidak suka tengok bangsanya maju...

malah kalau kita ke skop yang lebih besar..... orang Islam dunia juga terkenal dengan dengan perang saudaranya..... seperti puak Sunni dan Syiah, Fatah dan Hamas dan yang terbaru PKR vs PAS vs UMNO... semuanya Islam......

Jadi apa yang perlu kita buat....??? saya rasa kita perlu kenal diri kita..... kita perlu kenang siapa kita.... atau dalam bahasa lainnya sedar diri sikit...

mungkin apa yang berlaku di Palestin bukan sahaja menimbulkan rasa sedih bahkan dapat melahirkan sedikit keinsafan dalam diri untuk kebaikan kita, bangsa kita, Agama kita dan seterusnya dunia rekreasi kita......

salam Palestin...