Tuesday, September 23, 2008

KOLEJ LAGI.....

Untuk pengetahuan kawan2 semua, kolej yg saya kerja skr agak terpencil tempat nyer.. hattanye... kat pasir salak ni kome.... suasana di sini agak menyeram kan.. penduduk disini ramai yg bagi nasihat kepada kami tentang keadaan tempat ni.... emmm nak tahu cite tak kome... tmpat ni boleh dikatakan BLACK AREA.. mcm2 kes kat sini.. itu yg agak ketakutan sdikit., masalah mat rempit, mat pit, mcm2 lagi.. ibarat kata jgn sesekali cari kes gan orang kat sini.. haatnyer teman ni pompuan, dan ramai lagi lecturer wanita ygmuda2 bertugas dan menetap disini... maklumlah.. tapi ahlamdulliah.. setakat ni semuanya baik lagi... pelajar2 disini pun boleh tahan la nakalnyer.. mula2 bekerja disini, saya agak terkejut dengan suasana dan cara pembelajaran yg diberikan oleh pensyarah disini. terutamanya pelajar pelancongan... makluman sentiasa melancong katakan.. cara mereka tak sama mcm cara kite (x-uitm), cara mereka semuanya lecturer kene bagi 'suap' kat depa.. mcm ne depa ni nak pandai.. tp dalam subjek saya, agak lain sedikit, biar la depa belajar susah dahulu, senang kemudian.... untuk sem ni. adalah pertama kali nya saya buat kem untuk amali pelajar saya 2 kali satu semester. First kem (level 1) dan Final kem (level 2)... saya cube untuk dapatkan sijil bagi pelajar saya, bg memudahkan mereka untuk membantu saya untuk masa yg akan datang... saya punya target untuk pelajar saya pada sem ni.. untuk melatih depa sehingga baleh menjadi pembantu jurulatih.. mungkin watu yg tidak lama mereka berada di kolej ni.. itu shj target saya untuk mereka.. insyallah saya akan lakukan yg terbaik untuk mereka...... seterusnya memperkenalkan dunia rekreasi kepada pelajar saya......... lepas raye ni saya akan bwk pelajar saya untuk first kem saya.. mungkin disini saya memerlukan tenaga kerja bagi membantu saya.. tp yg peningnye.. bugjet yg diluluskan tidaklahh terlalu mewah.. saya cube terapkan apa yg dipelajari selama ini untuk mereka semua.... imnsyallah.. bg kwn2 mungkin anda boleh membantu saya dari segi pendapat.. amatla dialu-alukan.... biasanya saya pergi camping sebagai peserta atau jurulatih.. tp kali ini saya sebagai pensyarah pengiring dan jugak selaku jurulatih bagi mereka.. doakan saya semoga berjaya menjayakan program ini untuk mencapai matlamt saya.. insyaallah...........

No comments: